Ghid pentru un stil de viata sanatos

Ghid pentru un stil de viata sanatos

Vrei o sanatate si o stare de bine de invidiat? Te pregatesti de un eveniment important si vrei sa arati impecabil? Cea mai buna solutie este sa adopti un stil de viata sanatos, iar efectele se vor vedea pe termen lung, nu doar la evenimentul mult asteptat. Acest proces este mai usor atunci cand incepi cu schimbari mici care sa te ajute usor usor sa ajungi acolo unde iti doresti dar mai ales, ca sa nu te frustrezi si sa renunti. Un stil de viata sanatos nu se rezuma doar la dieta si slabit. Da, te va ajuta sa slabesti, insa beneficiile acestuia depasesc acest nivel, aducand mult mai multe beneficii. Conform celor de la Organizatia Mondiala a Sanatatii, sanatatea este o stare de bunastare fizica, mentala si sociala completa.

Cele mai rapide rezultate vizibile in adoptarea unui stil de viata sanatos sunt nivelul crescut de energie, o concentrare mai buna, imbolnaviri mai rare si faptul ca te simti mult mai bine. Un stil de viata echilibrat este compus din mai multe elemente, pe langa alimentatie este foarte important sa dormi suficient, sa gandesti pozitiv. Pentru a intelege mai bine ce trebuie sa faci si cum sa procedezi, iata care sunt principiile de baza ale unui stil de viata sanatos, pe care noi, cei de la Catering Sanatos ne bazam in crearea meniurilor pentru a va sustine in aceasta schimbare.

1. Sursa de energie pura – Alimentatia

Piramida alimentelor sanatoase este formula cea mai importanta atunci cand vrei sa mananci sanatos. Este bine sa consumi alimente din toate categoriile, insa este foarte important in ce cantitate le consumi, cum se combini si mai ales la ce ore le mananci.
Astfel, este indicat sa consumi cat mai multe alimente naturale, vegetale, precum legume, fructe si leguminoase (naut, linte si fasole), ceareale integrale (paste din faina integrala, ovaz, secara si orez brun), zarzavaturi si uleiuri. Toate acestea formeaza sursa ta de energie. Cele mai bune alegeri sunt fructele si legumele de sezon care sunt, cu siguranta, proaspete.
In categoria proteinelor se regasesc oua proaspete, peste si carne slaba (pui, curcan, muschiulet de porc si iepure). Iar lactatele sunt principala sursa de calciu, insa este de preferat sa consumi lactate fermentate cu continut redus de grasimi (natural) precum kefir, sana, lapte batut sau iaurt. Cele care trebuiesc consumate in cantitati moderate sunt laptele sau iaurturile cu fructe, cascavalul si branza topita. Nucile si semintele, precum alune, nuci romanesti, migdale, caju, floarea soarelui, seminte de in, sunsan sau dovleac, sunt indicate a fi consumate crude, neprajite si nesarate. De asemenea, poti introduce in alimentatia ta si superaliente precum prafuri de chlorella, maca, spirulina sau grau care aduc un aport important de minerale, grasimi sanatoase, fibre si proteine. Atunci cand ti-e pofta de o gustare poti opta pentru fructe proaspete sau uscate (gojii, curmale, smochine, caise).
Dupa cum bine stii deja, in varful piramidei alimentare se afla painea, pastele din faina alba, margarina, untul, carnea rosie, dulciurile, cartofii, bauturile cu mult zahar si multe alte produse rafinate precum mezelurile, conservele si semi-preparatele.

2. Sursa de alimente si modul de gatire

In momentul in care te decizi sa adopti un stil de viata sanatos, viciile sunt primele care trebuie sa dispara! Astfel, este timpul sa renunti la fumat si sa eviti consumul de alcool. Mai mult, daca resursele iti permit, opteaza pentru alimente traditionale, bio si organice, pe care le poti gasi in magazine specializate. La Catering Sanatos, apelam la surse traditionale sigure, care stim ca nu folosesc pesticide, insecticide, furaje chimice sau hormoni de crestere pentru a achizitiona ingredientele necesare pentru crearea unor meniuri gustoase.
Totusi, este important sa retii ca, nu doar sursa alimentelor este importanta, ci si modul de preparare alea acestora. O dieta echilibrata si sanatoasa contine in cea mai mare parte alimente neprocesate termic, iar cele gatite, sunt gatite la cuptor, gratar, la aburi, sote sau fierte. De aceea, in meniurile Catering Sanatos, nu vei gasi foarte multe produse prajite! In urma prajelii, dispar peste 80% din nutrientii alimentelor si astfel vei obtine o masa bogata in calorii si saraca in nutrientii necesari organismului.

3. Apa curata organismul

Incepe-ti ziua cu 1-2 pahare de apa calduta cu lamaie pentru a ajuta procesul de detoxifiere. Apa pe care o consumi pe parcursul zilei are rolul de a hidrata organismul si este recomandata sa fie consumata la temperatura camerei, cu inghitituri mici, la intervale de timp mici pentru a pastra nivelul de hidratare optim. Cantitatea indicata de apa care ar trebui consumata zilnic este de aproximativ 1.5 – 2 L. Bineinteles ca in aceasta cantitate pot fi incluse pe langa apa potabila si ceaiurile neindulcite, sucurile proaspete de fructe si legume, care aduc si un aport de vitamine si minerale.

Urmareste Blogul nostru pentru a afla si celalalte principii de baza ale unui stil de viata sanatos….